• 4,09 mln USD przyznane przez Departament Energii Stanów Zjednoczonych
  • Cel opracowania bardziej opłacalnej szybkiej ładowarki prądu stałego
  • BorgWarner połączy siły z amerykańskimi dostawcami w ramach 36-miesięcznego projektu

BorgWarner, światowy lider w dostarczaniu innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań w zakresie mobilności dla rynku pojazdów, otrzymał 4,09 miliona dolarów nagrody Departamentu Energii Stanów Zjednoczonych (DOE) za zaprojektowanie i opracowanie ekonomicznej, zaawansowanej szybkiej ładowarki prądu stałego (DCFC). BorgWarner otrzymał jeden z 25 projektów badawczych, rozwojowych i demonstracyjnych, których celem jest przyspieszenie elektryfikacji, zmniejszenie emisji spalin i ulepszenie infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych.

BorgWarner poprowadzi 36-miesięczny projekt DCFC we współpracy z amerykańskimi dostawcami i partnerami badawczymi, w tym z Michigan State University, eTransEnergy, Cityfi, stanem Michigan i Bartonem Marlowem, a także zapewni wsparcie dostawców komponentów ze strony Wolfspeed, Inc. Kickoff projektu planowana jest na I kwartał 2022 roku.

„Jako lider w dziedzinie elektryfikacji jesteśmy dumni z otrzymania tego finansowania, aby przenieść naszą aktualną, najnowocześniejszą technologię na wyższy poziom, aby dopasować się do potrzeb branży i stworzyć czystszy i bardziej energooszczędny świat, ” powiedział Davide Girelli, prezes i dyrektor generalny BorgWarner Morse Systems. „Cieszymy się, że po raz kolejny współpracujemy z DOE i współpracujemy z naszymi partnerami projektowymi w celu opracowania nowej generacji technologii DCFC”.

Celem projektu jest opracowanie systemu DCFC nowej generacji przy 20-30% redukcji kosztów przy zwiększonej gęstości mocy, zmniejszonych stratach energii, zmniejszonych rozmiarach obudowy i zwiększonej niezawodności. Ostatecznie nowa technologia umożliwi szerokie zastosowanie podobnych ładowarek. BorgWarner      i jego partnerzy projektu będą pracować nad dostarczeniem ładowarki z 10 punktami ładowania o łącznej mocy 350 kW. Dzięki elastyczności i możliwości adaptacji jednostopniowej konwersji mocy i architektury modułu zasilania BorgWarner, ładowarka będzie w stanie dostarczać energię do maksymalnie pięciu pojazdów jednocześnie (przy pięciu innych podłączonych i gotowych do ładowania). W oparciu o projekt, ładowarka zademonstruje skalowalność produktu od 150 kW do 350 kW lub więcej i będzie wytwarzać moc wyjściową z pojedynczych modułów mocy 25 kW.

DCFC umożliwiają ładowanie znacznie szybciej niż konwencjonalne ładowarki prądu przemiennego (AC) poziomu 2 z taką samą łatwością dostępu. Zasilanie prądem stałym może być dostarczane bezpośrednio do akumulatora pojazdu, co zapewnia wyższą wydajność. Dodatkowo, ponieważ DCFC pozwalają na wyższe poziomy mocy, stacje ładowania mogą rozmieścić wiele punktów ładowania, dzięki czemu wiele pojazdów może być ładowanych jednocześnie. Jednostka zostanie zaprojektowana do obsługi obecnych pojazdów elektrycznych, z możliwością łatwej modernizacji w celu obsługi potencjalnych przyszłych pojazdów elektrycznych zasilanych bateriami, które działają przy wyższych napięciach.

„W połączeniu z naszą długoletnią reputacją dostarczania doskonałości, BorgWarner posiada doświadczony zespół, który jest gotowy zająć się docelowymi obszarami innowacji, aby zrealizować nasze cele DCFC” – kontynuował Girelli. „Nasza pojedyncza architektura konwersji, projekt i opakowanie modułu zasilania, możliwości energoelektroniczne i podejście do budowy modułu będą czynnikami, które zapewnią pomyślne uruchomienie projektu na rynku pojazdów elektrycznych”.